Legioniści Mistrzami Polski! Żeglarska Legia druga w PEŻ ... Mistrzostwo Polski mamy we k...

AKTUALNOŚCI

2022-07-12 13:40

Żeglarska Legia druga w PEŻ w Gdyni!

Fot. Robert Hajduk / Gwidon Libera / Polska Ekstraklasa Żeglarska

Nasza drużyna Sailing Legia zajęła drugie miejsce w drugiej rundzie Ekstraklasy.

To nie były łatwe i przyjemne dwa dni. Upłynęły na zmaganiach z trudnymi i wymagającymi warunkami nautycznymi. Oczywiście walka na wodzie daje ogromną frajdę, ale w momencie kiedy tworzy się spora fala, wiatr staje się porywisty, zaczyna się weryfikacja żeglarska załóg, dochodzi duże zmęczenie. Przestaje rządzić przypadek, a dochodzi do głosu opanowanie jachtów, sprawność manewrowa i doświadczenie. Po pierwszym, niezbyt udanym dniu załoga Sailing Legia dowodzona przez Kubę Pawluka plasowała się na szóstym miejscu, znacznie poniżej możliwości i oczekiwań. Legioniści poprzedni sezon zakończyli na trzeciej pozycji, a brązowe medale klubowych mistrzostw Polski nie dawały im pełni satysfakcji. Chcieli więcej. Po pierwszej rundzie, w czerwcu u wybrzeży Sopotu, Pawluk i spółka (Michał Szmul, Marcin Banaszek i Jacek Przybylak) zajmowali w generalce miejsce trzecie. Tamte regaty połechtały ich ambicje.

Pierwszy dzień w Gdyni do udanych nie należał. Wpadka w pierwszym wyścigu, do tego falstart... Trudno jest odrabiać straty, bo stawka w lidze robi się coraz lepsza i coraz równiejsza. Jednak drugiego dnia regat konsekwencja i brak poważniejszych błędów poskutkowały awansem z szóstej na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej.

Komentarz Kuby Pawluka:

Po pierwszym dniu nałapaliśmy solidną liczbę punktów - mieliśmy dwa solidne "doły", w tym falstart. Wiedzieliśmy że musimy nadrobić w niedzielę, a każdy punkcik będzie na wagę złota. Do ścigania przystępowaliśmy atakując z szóstego miejsca. Muszę przyznać że całkiem nieźle wychodzi nam ściganie i przeganianie przeciwników z takiej pozycji. Byliśmy skupieni i pięliśmy się w górę z wyścigu na wyścig. Co najważniejsze, pływaliśmy równo, a ostatni wyścig to majstersztyk - wygrywamy go, pilnowana przez nas szczecińska Pogoń przypływa na miejscu piątym, co pozwiło nam rzutem na taśmę wskoczyć jeszcze o pozycję wyżej, na drugie miejsce w regatach. Dzięki temu wskoczyliśmy też na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej całego sezonu Ekstraklasy. Kolejne regaty pod koniec sierpnia w Szczecinie. Gratulujemy rywalom, cieszymy się, że się rozwijają, bo zdrowa konkurencja i rywalizacja podczas zawodów pozwala nam wszystkim podnosić poziom żeglarski.

Jak rozpocząć taką żeglarską przygodę? Najmłodszych zapraszamy do zapisów pod tym linkiem: